.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکورد مازندراني‌ها در اهداي خون دنيا

معاون پژوهشي اداره كل انتقال خون مازندران گفت: مردم نوعدوست آملي با اهداي مستمر خون به بيماران نيازمند يك ركورد جهاني به نام خود ثبت كردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، عليرضا رستميان با اشاره به اينكه هم اكنون به ازاي هر هزار شهروند آملي، 63 نفر خون اهدا مي‌كنند، افزود: بالاترين آمار اهداي خون در دنيا در كشورهاي اروپايي و آمريكا هم‌اكنون به ازاي هر يك هزار نفر، فقط 40 تا 45 نفر است.
وي اين حضور و استقبال شهروندان مازندراني در آمل براي اهداي خون به بيماران نيازمند را براي بيماران خاص اين شهرستان يك نعمت بزرگ خواند و به خاطر حق‌شناسي شهروندان آملي از آنان تشكر كرد.
‌معاون پژوهشي اداره كل انتقال خون مازندران با بيان اينكه هم اكنون حدود 60 درصد شهروندان آملي به صورت مستمر به بيماران نيازمند خون اهدا مي‌كنند، تصريح كرد: شهروندان آملي در سال گذشته حدود 10 ميليون سي‌سي خون به بيماران نيازمند اهدا كردند كه بسيار چشمگير و بي‌سابقه بوده است.
رستميان سرانه اهداي خون در كشور را 25 در هزار بيان كرد و ادامه داد: اين سرانه در مازندران 37 در هزار است.
وي با اشاره با اينكه اهداي خون در مازندران در چهار سال گذشته حدود 14 درصد افزايش داشته است، يادآور شد: سال گذشته در مازندران 11 هزار و 700 واحد خون اهدايي از مردم مازندران جمع‌آوري شد.
معاون پژوهشي اداره كل انتقال خون مازندران نياز خوني اين استان را با توجه به آمار بالاي بيماران خاص بيش از 120 تا 125 هزار واحد اعلام و خاطرنشان كرد: كسري خون مازندران براي پاسخگويي به بيماران نيازمند از استان‌هاي همجوار تامين مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.